Tarieven en nota's

Tarieven en nota's

De overheid bepaalt de tarieven voor de tandarts. Kijk voor meer informatie op de website met de UTP-tarieven.

U mag ons altijd om een offerte vragen voordat we een behandeling uitvoeren. Bij uitgebreide behandelingen doen we dat standaard. Zo weet u altijd waar u aan toe bent.

Het bedrijf Infomedics verzorgt voor ons de facturering. Zij declareren de kosten van een behandeling ook al zoveel mogelijk bij uw zorgverzekeraar. Als dat niet kan, krijgt u de nota en dient u deze zelf in, als u tenminste voor tandartskosten verzekerd bent.In sommige gevallen kunt u een nota ook in termijnen betalen. Daarvoor dient u eerst met Infomedics een betalingsregeling te treffen.

Voor vragen over nota’s kunt u contact opnemen met Infomedics
Telefonisch 036 - 2031 900 (werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur)
rekening@infomedics.nl

Infomedics BV
Servicedesk Patiënten
Postbus 60108
1320 AC  Almere

Klachtenregeling

Uw mening telt
Wij horen graag hoe u uw bezoek aan onze praktijk heeft ervaren. Uw reactie is heel waardevol: daarmee kunnen we onze zorg en service verbeteren.  Wilt u uw suggesties of complimenten aan ons doorgeven? Laat het ons weten. Alvast bedankt!

Klacht?
Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. U kunt dan een schriftelijke klacht indienen bij uw tandarts. In de meeste gevallen zal een gesprek tussen u en uw tandarts genoeg zijn. Als u behoefte heeft aan een derde, neutrale partij, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en uw tandarts bemiddelen. Met als doel een oplossing te vinden.

Geschil?
Als u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld. De geschilleninstantie geeft een bindend oordeel of uw klacht gegrond is en mag indien de klacht gegrond is, een schadevergoeding toekennen tot maximaal vijfentwintigduizend euro.

Meer informatie
Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op allesoverhetgebit.nl. Vragen kunt u stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) 0900 202 5012. Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.